Thursday, December 07, 2006

Living for the weekend

Det tar sin tid för en gammal tant att komma i form efter en helnattsefterfest. Fredag kväll: Mer pints än vad en liten människa borde klara följt av två efterfester, först hos en Barbiedocka och när denne slocknade vid 8-draget på morgonen fortsätter man självklart i nästa (knarkar)kvart.

Om man sedan går in för totalkastrull från Söndag eftermiddag till sena natten och betänker det faktum att man har ett arbete att sköta, är det lätt att inse att det tar på krafterna att ligga på topp och att det inte är helt lätt att komma i fas. Sedan kunde man ju låtit bli att resa hem till en sugen man och hålla honom vaken med sexiga snarkningar till klockan 5 på måndagsmorgonen. Hade man haft ett förnuft att ta till fånga hade man skippat det. Att man sedan drabbades av en svårartad förkylning var bara otur.

För första gången sedan Lördags eftermiddag, när jag vaknade fullt påklädd i Edas säng bredvid Skägget, känner jag mig någorlunda alert. Snoret har sinat, jag har fått sova tid-ish flera kvällar i rad, tänkt på pocenten, lagt fyllan på hyllan.

Jag är redo igen. Take me out.

No comments: