Thursday, December 14, 2006

En kandidat till cp-fylla-06?

Detta var planen igår:
Christmas lunch med jobbet. Dricka lite vin, äta gott, snicksnacka lite, ta en drink efterpå för att någorlunda salongsberusad resa hem till indisk middag vid 7-draget.

Detta var vad som hände:
Jag halsade fördrinkar. Och vin. Och champagne. Sedan gick jag på ölen på the Cave. Tjatade till mig gratis Corona på någons företagskort på Walk-about. Efter detta försökte vi ta taxi till Camden. Men trafiken var så tjock att vi fastnade mer söderut än vi startat vid Charing X. Tog tunnelbanan och stormade in på Mixern där mamma satt i godan ro i ett möte. Köttade upp på Dublin-slottet och blaggade in i konsertlokalen. Tappade bort våra jackor. Hittade våra jackor och en bonusjacka. Stolpade hem till indiern och väckte hans grannkärring. Ringde inidern 20 ggr och lämnade cp-skadade meddelanden. Fick samtal från Dublin Castle-personal som undrade varför i helvete jag hade snott en jacka. Ertappad på bar gärning. Kilade tillbaka till DC. Mötte jackägaren helt slumpartat på gatan och gav tillbaka stöldgodset. Tog en halvpint för mig själv i baren. Alkoholistkärring. Pussades med Luigi i baren. Plutade med munnen. Pussades igen. Rullade hem. Sov räv. 40 minuter sen till jobbet.

Godmorgon, godmorgon.

1 comment:

Anonymous said...

Haha! Du e rolig du! :)

Vi har var jul-lunch idag - blir formodligen en liknande historia...

Mixern imorrn for en juldrink? Mail me doll!

xxx