Sunday, December 31, 2006

2006

Året då jag ofrivlligt blev ungdom på nytt trots att jag kände mig redo att stadga mig. Nästan.

Här är hela listan.

Årets pub - Dublin Castle
2006 var året då Dublin Casstle gick om Mixern. Det handlade nog mycket om att Scott plötsligt dök upp på Dublin och att han är världshistoriens gladaste, tålmodigaste och bäste bartender. Och så handlardet nog en del om Fuzz och hans disko i bakre salongen. Och om hur mycket lättare det är att få ragg där.

Årets låt - The Kooks Oh La
Inte bara en bra bit; den handlar också om mig och det var High Five som sjöng den redan i Juni. Ulla - she was such a good girl to me. Jag kan inte riktigt skriva under på att jag varit en fin flicka - men det tyckte nog vissa iallafall. Ett 10-tal.

Årets textmeddelande
Come on over. I'm naked.
Jag var inte ens naken, jag hade damsällskap och han kom inte över.

Årets fest
Utan konkurrens min 30-årsskiva då hela ungdomsarsenalen dök upp från Sverige och dockorna hade ordnat fantastiska festen, bl.a. med ett oerhört underhållande diabildspel som fick mig att kissa på mig. Sedan fnissade jag och Adam åt min bruna tröja i natten, och det kan ha varit sista gången vi hade riktigt jävla roligt tillsammans. Bonus.

Årets drink
Kronenbourg - alltid Kronenbourg. Kronenbourg byggde denna kropp.

Årets uttryck
Din mamma still going strong. Inte i brumman stämmer alltid. Och Får jag bajsa på din fis är en rolig fråga.

Årets nederlag
Att bli dumpad av världens bästa var fan inte ball. Att gå bet om en bonus på 10,000 pund var heller ingen höjdare.

Årets TV-program
Få TV-sändningar kan få mig att stanna inne på helgkvällar. Därför går priset till Big Brother och X-factor, samt ett tröstpris till bästa såpan Hollyoaks.

Nu orkar jag inte mer.

Grått nytt hår, alla barn.

No comments: