Monday, December 18, 2006

Gå till cp-rutan, utan att passera gå.

Jag hade en vän som var rolig, snäll och pålitlig. Det enda problemet han hade var att han var typ kär i mig. Så när tant blivit dumpad och tant blivit full, då vill tant plåstra om såren och den sårade stoltheten medelst hångel med den gode vännen. Detta urartade till att tant vid flertalet cp-fylle-tillfällen skojade till det med den lille mannen som lyckligt tackade och tog emot. Det hände så pass ofta och mycket att han började tro och hoppas på riktigt att nu jävlar vill nog tanten bli ihopas med mig, varför skulle hon annars med sådan passion hångla upp mig mot DJ-båset varje vecka, varför får jag följa med och sova i hennes säng om hon inte tycker jag är sexig, varför vill hon gå till fotbollspuben, äta lunch, resa till Manchester med mig om hon inte älskar mig som jag älskar henne? Okej för att hon säger att hon inte vill, men hennes beteende påvisar något annat. Har jag bara tålamod så får jag nog min Marion till slut.

Men så stövlar tanten in i DJ-båset en Lördagskväll i December. Sluddrig och sugen kysser hon grodan som hoppas på att få bli prins. Tanten stapplar så hem efter avslutat förvärv, mannen hoppas ännu en gång att nu jävlar i min låda blir det vi. Han är så pass glad i hatten att han kilar på efterfest, där han träffar på den australiensiska donnan som tillbringat dagen i tantens sällskap och hon berättar för den förälskade mannen att tanten minsann hånglat med en indier hela eftermiddagen. Häftigt va. Inte lika häftigt tyckte han som fick vara nummer två för dagen och som fick sitt hjärta trampat på av en player-tant som bara vill leka med folks känslor.

Arg och besviken och förnedrad bestämmer han sig nu för att säga upp sin bekantskap med tanten. Han totalignorerar hennes samtal, han vägrar prata med henne när hon kommer och hälsar på honom på jobbet, han cyklar förbi henne på gatan utan att säga det minstaste goddag.

Och jag får bittert inse att jag inte längre har någon att gå på Chelsea-matcher med. Vilken hora.

2 comments:

Anonymous said...

Neeej. Vad ledsamt.

Svenny said...

Oj, har du bytt till Beta, eller? Snyggt.