Thursday, February 08, 2007

Snyggare kan ingen vara

Alla blev chockade över vilka små grisögon man får i mina nya glasögon. Wake up to the music, vi snackar 10 dioptri. Så många dioptri att NHS ger en 22-pundsögonundersökningen gratis. Tjäna storkovan, men betala sedan 400 pundare för specialskurna glas där bågen lurar dig att glaset är tunt men du aldrig kan komma runt faktumet att ögonen blir små och pliriga för så funkar det. Konkav går av, konvex växer. Dra den om rödluvan. Den om snödrivan. Stalaktit från taket. Stalagmit från marken. ROGGBIV. Jag lärde mig mycket på att ha 4.6. Vi snackar inte dioptri. Jag hade mått bättre av 5.0 i båda fallen.

Jag blev så chockad när jag kom ut på puben och folk kände igen mig. Hallå. Im in disguise. jag är Clark Kent ju. Glasögat på och jag är vem fan som helst. Men nej, dom visste vem jag var. Ryggdunk. Tjena Ullaguran, läget gott eller.

Why då?

No comments: