Friday, February 23, 2007

Good morning, Sunshine

Känn på den. Tant var i säng innan klockan 22 igår afton och vaknade som en nyutsprungen ros utan alarm klockan 6.30 AM. It doesn’t happen on a Tuesday. Det är fortfarande mörkt ute och jag myser ner i köket och brygger Earl Grey, packar Fred Perry-väskan (tack Skägget, jag lånar den, får jag DET?), tittar på GMTV och Friends, tvättar håret så pass tidigt att det hinner torka innan jag ska promenixa till arbetet.

Jag inser att detta är ett fullständigt normalt och vardagligt beteende för de flesta människor, men för en som tjurrusar sig färdig på 8 minuter i vanliga fall, som aldrig hinner äta frukost än mindre chilla, för att tanken på att stiga ur bädden känns alldeles orimlig ända tills man måste för att man redan har snoozat bort en halvtimme – för den personen var denna morgon riktigt skön och speciell.

God morgon.

No comments: