Sunday, February 18, 2007

Cancer. Tre Blinka. Kärlek. Knulla. Döden.

Det är inte rumsrent att skoja om dessa saker. Det är just därför det är så roligt. Chockfaktor och tabu. Det är ingen som har dött av lite cancer.

Min mamma säger att jag inte får använda begreppet cp så som jag gör. Det är taskigt mot dom cp-skadade. Skulle du vilja vara cp-skadad kanske? Nej, helst inte om jag slipper. Sepe!

Harmynthet, klumpfot, puckel på ryggen, vattenskalle - får man skoja om det? Nej, det är elakt.

Får man driva med den handikappade människan som uppträdde i Anslagstavlan någon gång i slutet av 80-talet, hon som så lustigt sa: Vi vill leva, i erat samhälle, på våra villkor, får vi deT? Hon som så tydligt uttalade t-et i det på ett så roligt sätt, får man härma henne, får man driva med henne? Nej fy fan vad lågt, man får inte deT.

Man får inte, men man gör det, för jag är cp och jag uppskattar lyteskomik och tourettes och ful humor och jag är barnslig och vill inte vara tant.

1 comment:

Anonymous said...

Vad får man om man lagger en mongoloid i en mixer??

JOEL BITAR - hahahaha!!! :)