Saturday, February 10, 2007

Sjalen

Det roligaste som hände igår på Dublin Castle var det med sjalen. Jag hittade en sjalv på golvet, tog upp den och frågade Jason: "Är detta din sjal?". Helt allvarligt. Sedan visade det sig vara en lång blå toalettpappersbit och då skrattade jag och Sofie så mycket att vi var tvungna att pressa ihop benen för att inte kissa på oss.

Om detta gjorde vi en film på min mobiltelefon. Den är snygg. Två fnittriga lulliga damer som förklarar hur detta oerhörda gick till. Jag fann en scarf som visade sig vara en toalettsedel, säger jag. Sedan försökte jag bjuda den till Jason, sluddrar jag. Den låg på golvet nerkladdad som ett bajsigt toalettpapper, skrattar Sofin. Jag kan inte fatta att det inte var en scarf!

Man gör så mycket smart under inverkan av rusdrycker.

No comments: