Tuesday, February 20, 2007

Multitasking my life away

Jag lever ett eggande och innehållsrikt liv, som gör att jag inte kan göra en sak åt gången. Nej, jag måste multitaska. Spara tid genom att göra flera saker samtidigt. Inte så extremt att jag pullsar (eller, om jag varit man, brunkar), men jag är är allt ett barn av min stressade samtid.

Till exempel.

Jag äter alltid middag samtidigt som jag tittar på TV. När jag äter lunch vid mitt skrivbord spelar jag datorspel. När det är reklam på TV-n måste jag antingen zappa eller pilla med datorn, eventuellt springa ut och diska eller starta en maskin tvätt. När jag dricker öl måste jag röka. När jag dricker kaffe måste jag ha en snus.

När jag skrattar slår jag mig för knäna eller slänger bak huvudet i okontrollerbara konvulsioner. När jag pratar i telefon ritar jag krumelurer. När jag går på toaletten läser jag Allers. När jag ser på film äter jag popcorn.

När jag reser läser jag. När jag promenerar lyssnar jag på MP3. När jag jobbar leker jag.

När jag sover snarkar jag.

När jag älskar hatar jag.

Jag kan inte göra ingenting. Jag kan inte ens göra bara en grej. Det måste alltid vara minst en maskin på, helst flera. Datorn och radion. TVn, datorn och tvättmaskinen. MP3 och mobiltelefjant. Stereon. Laptopen. Eller så sjunger jag själv. Alternativt snackar skit med mig själv eller andra.

Tystnad finns inte. Stillhet stressar mig. Jag har inte tid att stänga av.

No comments: