Thursday, February 22, 2007

Majs-Bajs

Jag gillar My Space. Det bästa med det är att man kan spionera på folk och att nästan alla är med (alla som är att räkna med iaf). Patetiska mail från sugna män kan vara ganska underhållande, i synnerhet när man jämför med sina kompisar och alla fått samma (hur tänkte dom?). Man kan också hitta ny bra (och mindre bra) musik här.

Det jag inte gillar är att musiken (skränig) folk har på sina sidor sätts på automatiskt när man går in, att man inte får trycka på play själv. Onödigt.

Sedan är det också jobbigt med folk som har slöladdade profiler med en massa Active x och grafik där man fastnar och datorn hänger sig. Irriterande.

Men det värsta med My Space och det som får mig att gräma mig över att människan är så tråkigt likriktad och icke-tänkande är detta eviga "thanks for the add". Tacka du för att någon vill vara internet-polare med dig, om det känns viktigt, men kan vi inte variera oss lite, måste alla säga just_dessa_ord? Ta dig en titt på My Space och du ser att alla i sin gästbok har dessa ord nerpräntade, vanligtvis från främlingar. Jag med. Och du med. Det här såg jag idag på nån Göteborgares sida, det var fan det värsta:




Kärringen har designat en skylt att lägga in i folks gästböcker om utifall att de vill "adda" henne! Bara detta vore rimligtvis vara skäl nog att deleta, blocka, döda henne. Och snacka om kristen töntdesign. Vanvettigt att öda tid på att skapa något så fult och fånigt. Direktöversättningen får även den mig att ulka. Vilken jävla misslyckad ansträngning.

Tack för adden. Tack för kaffet. Tack som fan. Tacka fan för det. Tack för ordet.

3 comments:

Anonymous said...

Varfor far jag aldrig sugna email fran patetiska man? Eller hur var det? :)

Du ar snygg du!

Kram!
Anna

Anonymous said...

Ja men ja. Så häromdan skrev jag till en som addat att hans musicerande faktiskt var really really bad. Och att han borde göra nåt annat. Det normala hade ju varit att säga thanks for the add och good tunes eller nåt.

Kolla gärna in hans sida, han finns i min gästbok - Dan Rose.

Anonymous said...

hahahaha!!! sååååå kristen design, ja, och översättning är stabilast i kommunen!