Monday, November 18, 2013

En intervju av Ullaguran, med Ullaguran

Vad har du på dig?
Kläder, fast borde vara pyjamas. Byxorna sitter för hårt på den bulliga magen. Vilken tradig kroppsform, kan jag tycka, bara tjock om magen, normal i övrigt. Vad tror du det leder till? Ja, just det, att folk tror jag har annat än bullar i ugnen, t.ex unge. Det har jag ej. Detta rykte dementerar jag ofta.

Where are you from?
Jag brukar lite tufft säga att "I wasn't born in Camden, but I got here as fast as I could". Det stämmer väl inte riktigt lika bra som det låter. Första gången jag kom till Camden, alltså gick till en random pub i syfte att dricka öl för det hade jag hört var hett, var jag nästan lite rädd, det var Elefanten jag besökte, har jag förstått i efterhand. Folk var ju så punkiga, rockiga, knarkiga och läskiga. Dessa blev sedermera mina vänner. I övrigt är jag en svensk banan, med en ganska krokig sådan ("härligt osvensk").

Vilken var den senaste komplimangen du fick?
Åh, de haglar ju över mig varje dag. Flera gånger får jag t.ex. höra "mamma, du är gullig" och det tycker jag känns fint. Vem vill inte vara gullig? Sedan var det ju de där på mötet som applåderade min förträfflighet, det får väl gå som en komplimang som heter duga. Häromdagen sa en kollega att jag ser ut som en katt, det gillade jag skarpt!

Vad var det senaste du tog kort på?
Mig själv när jag gick hem under motorvägsbron, för att skicka till min man via Snapchat, ungdomligt va. Tänkte han var sjukt kåt på den informationen, att nu kommer hon snart! Den där duktiga fina som ska rulla köttbullar av Coop Forums extraprisköttfärs som han tidigare under dagen hade snapchattat till mig.

Hur mycket pengar har du gjort av med idag? Eller "hur mycket har du förstört", som Hjördis brukar säga?
Inte en endaste jävla spänn, ska jag få be att tala om. Och inte igår heller. Jag lever på luft, kärlek och filosofiska resonemang. Kan du tro. Och så fick jag lunchlåda av mamma och middagsmat av min man, vilken jävla lyxlirare. Det är lustigt det där, att de med mest pengar, typ Kungen, alltid får åka snålskjuts på andra och komma in gratis, visst är det snedvridet?

Vad skulle du helst vilja äta nu om du fick äta vad du ville?
Jag får äta precis vad jag vill, tackar som frågar, jag har inga skrupler eller begränsningar, om jag vill äta något så gör jag det, vill jag inte så låter jag bli, är jag trött så går jag och lägger mig, lätt som en plätt. Men om jag skulle välja något som är svårtillgängligt skulle jag nog ta den där bakelsen från Bella Paulista, för det är den jag oftast drömmer om när jag har våta drömmar om mat.

Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag?
Vidrig fråga som bara kan få vidriga svar, eftersom alla partier är vidriga. Jag har nog aldrig röstat på något annat än S i riksdagsval, jag tyckte så mycket om Ingvar Carlsson som jag växte upp med. Men sedan dess har det bara gått utför. Jag är inte ens den gamla gråsosse jag en gång var. Jag har blivit bitsk, cynisk och kanske lite bitter med åren. Jag sa till min mamma häromsistens att jag minsann skulle rösta på MP för det skulle hon, men jag tror bestämt jag ljög, för de där mupparna kan man ju heller inte rösta på. Jag får nog hitta något litet och obskyrt parti, bara för att visa mig avig, det är vad jag får göra. Finns Kalle Anka-partier fortfarande? Eller så får jag följa debatter och bli påverkad, bara inte blå, rädda mig om jag blir blå.

Vad skröt du om senast?
Åh, denna storbräschare gick loss om hur kämpigt det var på lågstadiet, att jag var så jobbig för att jag "var alldeles för bra" (citat: min fröken), att jag egentligen borde hoppat över en klass pga min överintelligens, och sedan tog jag i från fotknölarna och hävdade att det fortfarande förföljde mig, det där med att jag är alldeles för bra. Det var kul.

Vem är den roligaste du vet?
Jag har aldrig träffat någon människa som är roligare än vad jag själv är. Det är väl märkligt? Men så tycker kanske alla, annars hade man väl ändrat sin humor åt det roligare hållet. Om man tycker det är viktigt att vara rolig, vill säga, annars kan man ju gå där och vara knastertorr och seriös genom hela livet, Men till och med Carl Bildt är ju faktiskt ganska rolig, trots att han ser så spänd ut, så de flesta anstränger sig nog iallafall ibland för att vara just roliga.

Vad ska du göra härnäst?
Dra något gammalt över mig, dvs mitt täcke, och natta mig själv, i vanlig ordning, med ett par partier Candy Crush. Gud, så mysigt!



No comments: