Sunday, September 22, 2013

Lyckan bor i en liten, liten låda

Ibland bestämmer jag mig för att jag inte ska vara så jävla negativ. A bit of positive thinking. Jag är faktiskt inte cp-skadad, jag har världens vackraste barn och jag bor inte i ett u-land. Var då för i helvete tacksam.

Idag har jag varit i kyrkan. Didi it make me kyrklig?

Nej, icke tillnärmelsevis. Men jag kunde rent historiskt tycka att det var en intressant och vacker plats. Man måste inte alltid hata. Och akustiken är så fan-da-be-dosy-fantastic in church. Låtom oss sjunga i kyrkan, me and my band, låtom oss bara slippa sjunga om den jävla Jesu.

Idag har jag varit på en golfbana. Don't ask me why. Plötsligt var jag i en hörselsnäcke-aidad tour runt Lund och den tog mig på en buss till Kungsmarken, vi såg en groda, no further questions. Jag fattar att man kan spela golf i pikétröja, man blir inte en sämre människa för det.

Jag har dessutom lyckats svälja cirka fyra pints med mina käraste anglosaxiska vänner, och det har verkligen inte gjort mig olyckligare. Ariman liksom! Från ungdomen. Jag älskar att de fortfarande har samma gamla fula bord. Gives me Mixer-feeling.

Jag önskar bara att jag hade tagit med mig filten hem från Old Bulls uteservering, då hade tamigibrasan livet varit fulländat.

Alltid är det nåt.

No comments: