Sunday, September 01, 2013

25 augusti

I min familj har vi en tradition, och det är att när man har namnsdag så får man gå på bio. Jag har nyligen infört den, för att jag anser det är viktigt att fira det faktum att man har ett snyggt namn. Om man har det alltså. Själv har jag ju inget särskilt snyggt, så jag firar hellre med tårta och vin som jag kan dränka mina sorger i. Men mina barn har de vackraste namnen jag vet, det ska vi fira!

Dessutom var det soligt och vackert i största allmänhet på Lovisadagen så vi gjorde det till en heldag. Jag till och med tog henne till kyrkan, hör och häpna och tyck du för fan att jag är storsint som bjuder in henne i guds hus. När hon började larma i kyrkan sa jag till henne att farbror Gud kunde bli arg om hon inte slutade väsnas. Då sa hon: "Gud finns inte, iallafall inte i den här kyrkan". 

Har jag månne närt en agnostiker vid min ateist-barm?







No comments: