Monday, March 22, 2010

Sjuka små barn

Den som har ett barn som varit sjukt vet vad jag snackar om, när jag säger att en av de vidrigaste känslorna som finns är när den lilla är sjuk, med rosslande hosta, ajaj i näsan som bara rinner och febern som brinner och inget kan man göra förutom kanske portionera ut lite flytande Alvedon eller Calpol eller liknande substans. Vanmakt, maktlöshet och hjärtskärande ledsnad för att den lilla hostar, gråter, snörvlar om vartannat.

Nu är inte mitt barn dödssjukt, utan bara lite förkyld, men bara en sån sak, bara en liten hosta, och mitt mammahjärta nästan brister. Hur det måste vara att ha ett barn som är sjukt på riktigt, i cancer eller något annat livshotande, det vill eller kan jag inte ens föreställa mig.

Fy fan för sjuka barn, det borde förbjudas.

No comments: