Saturday, March 27, 2010

En dålig medmänniska?

  • Ja, mitt barn sover fortfarande i föräldrarnas sovrum. Ibland till och med i föräldrarnas säng om hon vill.
  • Nej, mitt barn bajsar inte på pottan. Hon sitter på den ibland, men bara med byxorna på.
  • Ja, jag matar mitt barn med sked, äter hon själv blir det för kladdigt.
  • Nej, jag lagar inte små portioner som jag fryser in i små påsar. Nestle och Semper gör ju perfekt mat och lägger i små burkar, så varför skulle jag?
  • Ja, mitt barn har ätit på McD flera gånger om. Och druckit coca-cola till hamburgaren och pommes fritsen.
  • Nej, jag borstar inte mitt barns tänder varje dag och ger d-droppar, ibland glömmer jag det ena, ibland det andra.
  • Ja, jag svär åt mitt barn om jag blir arg och jag tycker dessutom att det är urgulligt med små barn som svär så det uppmuntrar jag gärna.
  • Ja, mitt barn får slå sina dockor.
  • Ja, mitt barn får titta på tv hur mycket hon vill och jag spelar gärna Bolibompa-introt 10 ggr på raken.
  • Och nej, jag tycker inte att bröstmjölk är det enda rätta upp till ett års ålder. Ett par månader på sin höjd, men helst utpumpad på flaska. Amning är rätt äckligt och omodernt, om du frågar mig. Skit i det.

Och ja, när mitt barn skriker få hon precis vad hon vill, jag är hennes självutnämnde slav och så tycker jag det ska vara.

No comments: