Tuesday, September 08, 2009

Nästa: Nypon-Stina


Detta händer aldrig:

Jag talar med jätteskånsk brytning
Jag snäser åt mitt barn att sitta still när hon vill leka
Jag läser sagor med monoton röst och utan intresse
Jag har en jätteful skogshuggarskjorta på mig
Jag skakar irriterat bort min mans händer när han klappar mig
Jag klipper mig i kort praktisk frisyr

För då hade jag kanske förvandlats till en kopia av hon den där människan som steg på Stockholmståget i Hässleholm och var själva definitionen för medel-Svensson-supertrist-ful-och vanlig-bara-mamma-utan-smink-cp - och fy fan vad jag inte vill bli som hon.

3 comments:

Nina said...

Vad ar det for fel pa aper egentligen? Jag och min docka har i brist pa TV att se borjat folja ett program om aper - Orangutang Island. Dom e ju det sotaste som finns, jag adopterar garna! hi hi hi

Ulla said...

Du e ju som en apa, var det inte så?? Hihi

Nina said...

Sa ar det! Klicka far du se!