Tuesday, September 22, 2009

A creative thinker with a can-do attitude

Nej, jag fick inte jobbet i Hörby, det som Marknadsassistent, det där man skulle sitta och pula med bipacksedlar och manualer för läkemedel. Angiven anledningen?

Hon hade inte tillräckligt med/rätt erfarenhet.

Hon skulle inte passa in i vårt team.

Hon påminnde för mycket om Anna Anka.

Nej, nej, ingen av ovan.

Hon var för kreativ, hon skulle bli avundsjuk på AD:n, Marknadskoordinatorn, fan och hans moster för att deras jobb var mycket roligare och kreativare än hennes.

Det är som första klass all over again, när Aina Stadmark sa "Du är så jobbig, du är alldeles för bra".

4 comments:

Lisa said...

Får jag påminna fröken om när jag för många år sen var arbetslös i det härliga landet Sverige? Du kunde absolut inte förstå hur jag inte kunde få ett jobb, jag som var så bra. Men så är det i det här landet förstår du, här får man inte jobb man anses överkvalificerad för och inte heller underkvalificerad. Exakt rätt på pricken ska det vara. Det är fan inte lätt.

Anonymous said...

vaddå, sa de verkligen ordagrant så?

Emma Falk said...

Fy bubblan! Det ar val anda du som har valt att soka jobbet eller? Pissrattor :(. Men du hittar ett roligare jobb.
Puss

Ulla said...

Ja så sa tanten på Manpower iaf! Surt sa räven, sa jag! Det är ju för jävligt att det ska vara så svårt. Men nu har jag hittat en annons som är som klippt och klistrad från mitt standardansökningsbrev, nu då! Jag ska tona ner min kreativa ådra bara....