Friday, September 11, 2009

Klack i takkrona

Nu ska tant strax släppas lös i Malmös nattliv. Middag med damlandslaget på PlockePinn, sedan kan det sluta var och hur som helst någonstans, dock förmodligen i närheten av Möllevångstorget och med hatten på sned. Häng med.

Men med en tvådagarsbaksmälla som hette allt annat än duga i färskt minne efter Stockholmsresan, kanske jag får så smått hålla i min hatt. Och jag som bara drack några (?) glas vin i goda vänners lag. Hemma i lägenheten i Årsta och med nattning redan 00.30. Vem trodde det skulle få tråkiga konsekvenser, inte jag iallafall.

Problemet är ju att jag DRICKER SÅ JÄVLA FORT. Som om det var saft jag drack. Klunk klunk, det var gott, en till tack. Bättre dricka lågprocentdryck såsom pilsner då, resonerar jag. Hålla låg profil med vinet.

Vad hände med tanten som med lätthet sörplade 5 pints Kronis per kväll? Kanske hon har gått i ide, och med all rätt, kanske hon har lagt cp-fyllan på hyllan, kanske är hon bara duktig nu?

2 comments:

Lina said...

Åh vad jag saknar dig tant!

Ulla said...

Men lill-tanten...jag med, rätta takter..snart kommer tant