Saturday, September 12, 2009

Hålla i sin hatt

Sådärja, nu är tant hemma, alldeles i rättan tid klockan 03.00.

Jag undrar så vem det var som jag träffade utanför restaurangen:

Nej men Ulla, hur är det, så du har flyttat hem till Lund nu ja, var är ditt barn, hur går det, bla bla bla??

Och där satt hon i pannlugg och glasögon, vem fan det nu var, och visste allt om mig, men jag kunde fan inte placera henne. Vem var det?

Kan man fråga det vid ett sådant möte? Förlåt men vem är du nu igen?

Men tänk om det var någon jag borde minnas, som jag typ hängt med massvis jämt, det ringer ju en jävla massa klockor, men inga klara, vem fan var fanskapet?

Ingen vet.

Men kvällen var trevlig, och vi fick prata förlossningar och annan skit utan att någon blev störd eller uttråkad, samt hänga med ungdomslandslaget på Tempo, godare mos smakas nog bara i din lokala kiosk.

En snubbe som hette Bob ville visst ragga upp oss, men då sa jag till honom att vi genomskådade hans skämt om att gå fram till oss och låtsas vara cp-skadad, då var det bra med det.

Godnatt, nu lägger jag mig med min snygga man.

No comments: