Monday, June 01, 2009

Tumnagel i ögat

Jag hamnade i koma i helgen efter att ha förlorat de 1500 punden jag aldrig egentligen hade. Ettfåtal gånger har lägenheten lämnats; bio, Villa Lobos, japansk lunch, men vad jag har gjort mest är att jag försökt klura ut hur man gör ett thumbnail gallery i javascript. Det låter väl lätt som en plätt, särskilt om man snor redan färdigprogrammerad kod på nätet. Men den tragiska sanningen är att jag har blivit dummare med åren, för det funkar inte alls för tant. Sara, hjälp. Anja, hjälp. Jesus, hjälp. Någon, hjälp.

Istället för att räkna får eller ha fallande Tetrisbitar eller Flightcontrol-plan att landa, håller jag mig vaken om nätterna med att försöka lösa detta.

3 comments:

Anja said...

Jag hjälper gärna till. Men du ska ju helst lösa det själv. Då fär man en sån där sjukt nördig kick, som när man slår sitt rekod i snake t ex. (Minns att du var som besatt.) Vad är det för kod du javascriptkod som du hittat?

Anja said...

Vad hette mitt språk? För inte är det väl svenska i texten ovan?

Ulla said...

Du talar väl programmeringsspråk, kan jag tro! Jag har ett galleri nu, om än lite fult, men jag löste den lilla gåtan alldeles själv, lite som en förlösande orgasm, du har så rätt! Nu ska jag bara luska ut hur det nu var man gjorde en hemsida, det har jag glömt bort typ. Vilken cp-skada! Dreamweaver kan nog hjälpa mig, annars har jag ju alltid min Anja-Bjallan-Bus, med eller utan snus. x