Wednesday, June 03, 2009

Salong Jolie

Idag har jag tagit en oskuld. Och den som tänker brumma, han tänker fel, den som spar han har. Nej jag har för första gången i livet vaxat mig. I Brasilien, men inte brasilianskt, det kan vi ta i framstjärten. Men benen såväl som armhålorna. Och för den som inte vet kan jag tala om att det kändes som att bli piskad. Hårda snärtslag på vaderna. Smisk fick jag. Jag förstår inte den sexuella böjelsen vissa har att gilla smisk. Så fantastiskt oskönt som det är. Men nu har jag ben lena som barnstjärtar och armhålor just nu lika hårfria som Olles laserbehandlade diton. Snyggt ska det vara.

Sedan var det meningen att jag skulle klippas och färgas på huvudet också, Pernilla Wahlgren-style, men då hade salongens vatten modernt nog tagit slut, så jag fick skjuta det projektet på framstjärten.

Behöver jag nämna att alla hårfrisörskorna, vaxtanterna och nagelvårdarna var superexalterade över mitt barns snygghet, att de ville gosa, gulla, säga Linda, blir det inte en smula tröttsamt om jag yvs över detta ånyo? Men så var det.

No comments: