Tuesday, June 09, 2009

Eu amo Uga Tartaruga

Vi har ett husdjur. Och då snackar jag inte om Stinky Maria som ovälkommet gästade vårt köksgolv (om man trampar på henne luktar hon tydligen ruttet kött), så här ser hon ut (hon har ingenting gemensamt med världens bästa Maria (Johansson), jag vill bara klargöra detta).

Nej, vårt husdjur heter Uga och är en Tartaruga, alltså en sköldpadda. Hon bor i ett hörn av trädgården och äter papaya från ett fat jag fyller. Så snygg! Jag pussar henne (nästan). Sedan bjuder jag på bildögonblicket-09, där jag ser ut som en jävla kärring. Det gör jag för att mitt barn har just pillat Uga i ansiktet varpå Uga väste och kröp in i sitt skal. På bilden ser du min reaktion på detta. Som en tvättäkta kärring snörper jag munnen i skräck. Varsågod.

1 comment:

Johansson said...

hehe vissa lordagsmorgonar kanns det som jag har valdigt mycket gemensamt med stinky maria, bade utseendemassigt och namn.

nu ses vi om en manad!!

xx