Friday, June 26, 2009

Köttros

Om man beställer en stek i Assis får man att avlångt serveringsfat med inte en, inte två, inte heller tre, utan FYRA stekar. För att lyckas sätta i mig cirka 800 gram välhängd biff var jag tvungen att skippa riset och låta bubbelvatten platta till i magen efter varje stek så jag fick plats med nästa.

Nu ligger det där inne och gror, allt köttet, ruttnar och bearbetas i dagarna tre innan det kommer ut...som bajs, som han på Kroppen sa på Barnprogrammet när jag var liten. Särskilt pausen mellan kommer ut och som bajs var viktig, när man citerade denne man, och det gjorde jag och min bror ofta och gärna.

Nu njuter vi hotellyx, för om man bor på hotell ska man väl suga på karamellen, stor säng med vita lakan och kabel-tv, inte rusa ut på stan och tramsa. Förresten finns det inte mycket att rusa ut till i Assis, en ganska så ful småstad, om du frågar mig och det gör du ju.

Vi måste ju dessutom hedra Micheal Jackass minne genom att titta på videon till Thriller ännu en gång, och se hur han dinglar bäbis i Tyskland ånyo och flygfotot över Neverland vill vi väl inte missa trots att det visas för sjuttioelfte gången på CNN. Snart är nog Dana Scully färdig med obduktionen och kan avslöja att han egentligen var grönblodad från yttre rymden.

No comments: