Tuesday, June 23, 2009

Pyjamas för utvecklingsstörda

I ett skyltfönster i en by någonstans i Brasilien, alldeles i närheten av Stenbockens vändkrets, hittade jag Pyjamasen med stort P. Eller är det en mysdress? Vad den än är, denna makabra tingest i gult filttyg, så är den åtminstone en självklar assecoar för den lytte, halte och blinde. Framknäppt, med rutmönster som bakgrund och jag tror ta mig fan att det är kycklingar som fått stå motiv för utsmyckningstrycket ovanpå rutorna. Du kliver i benen och knäpper knapparna över mage och bröst, precis som på en bäbispyjamas, bara att den som bär denna variant är en jättebäbis och med största sannolikhet rullstolsbunden och sinnessvag.
Att byta vuxenblöjan i denna mundering kan inte vara lätt, men viktigast är ju som vi vet att vara snygg, och det blir man lätt i cp-pyjamasen.

Jag har önskat mig den av min svärfar i julklapp och spänner tummen i hopp om att den ska dyka upp i postboxen framemot December.

1 comment:

Svenny said...

Nastan lika smart som en slanket :)