Tuesday, August 07, 2007

Dienstag Schnitzel - Sehr gut!

Nu har jag fått en ny tysk flatmate. Han var hemma för första gången igår och fick nyckeln till sitt hem. Vi snick-snackade lite och jag bjöd in honom att äta stek på Ice Wharf med mig och dockorna. Jag vurmade för Tisdagserbjudandet: £4.99 för en välhängd stek med tillbehör OCH pint/glas vin, ett ytterst förmånligt erbjudande man inte kan refusera. Jo, det tyckte han lät överkomligt.

Några timmar senare, när han har varit ute och bussat ner till stan och tillbaka, säger han till min fru:

"Ulla sa något om att vi skulle äta schnitzel imorgon, det verkar väl som en mycket god ide!"

Oj, vad vi skrattade, jag så att jag grät. Schnitzel - en plattbankad kalvfile, panerad i ströbröd och hårdstekt i pannan -är det vad de serverar på Bajs-varfen? Eller heter stek helt sonika schnitzel på tyska? Rolig!

No comments: