Sunday, August 26, 2007

Busringandet

De senaste dagarna har jag tvingats busringa till mina kompisar. Det har varit ganska praktiskt. Om jag försökte ringa någon fick jag ett felmeddelande i form av "network busy", den jag försökte ringa fick ett missat samtal, och vederbörande ringer då naturligtvis upp. På så sätt slapp jag slösa på mina minuter, enkelt billigt praktiskt. Kanske en smula oartigt, men vad fan.

Idag gick jag in i Mr Vodafones butik och berättade om problematiken jag mött. Genom en enkel knapptryckning ändrade han mitt nätverk till utan 3G. Tydligen var det något fel på Camdens 3G-nätverk. "Har du lämnat Camden den senaste veckan?" frågade expediten. Nej inte fan har jag lämnat Camden, varför skulle jag någonsin lämna Camden?

På vägen hem blickade jag suget på Dublin Castle och tänkte att i afton ska de få smaka på Customer of the year. Gud så gott.

No comments: