Tuesday, January 16, 2007

Whatchu gonna do when you cant take no mo - You gonna cry like a bitch or take it nice and slow

Nu har jag lagt spriten, fylle-smsen, indiern, Dublin-slottet, pinten, männen, hånglandet, livet på hyllan. Det finns så mycket annat man kan göra ju.

Man kan dricka te. Darjeeling, Lady Grey, Lapsoung Chousong.

Man kan spara pengar. Läsk är ju nästan lika expensivt som öl på puben, därför får man helt enkelt skita i att gå ut, skita i att röka, skita i att skicka störiga sms från hemligt nummer.

Man kan ha en infektion som gör att man måste ta antibiotika, och sitter infektionen i munnen så kan man ju omöjligt hångla iallafall.

Man kan satsa på karriären. Denna vecka har jag redan fått beröm för 1. Min professionella PowerPoint-presentation. 2. Min snillrika planlösningsritning med flyttbara möbler av det nya kontoret. Så jobbar man med CV-n med hjälp av sin kloka Mammadocka och söker nya, fräscha arbetstillfällen.

Man kan städa sitt rum, sätta upp en tjusig romantisk rosa ljusslinga och intressanta bilder på väggarna. Man kan sortera "viktiga papper"-lådan, tvätta mattor, dammsuga och äntligen sätta upp taklampan som inte ens elektrikern High Five lyckades få upp back in June.

Man kan spela spel. Playstation – Singstar! På Torsdag får jag låna Rocks och Duets av Gareth. Tjohej! Eller så kan man inviga Emmas julklapps-Göteborgsmonopol. Om man älskar Götelabarj.

Nästa Onsdag får jag gå få fotbollsmatch. Utan öl. Med Fuzz. Som aldrig mer får komma hem till oss. Bajs-Fuzz.

Och så kan man se fram emot nästa Fredag, för då kommer världens bästa Thandi-docka och Martin Snygg och hela gänget från Sveriges framstjärt och då, just då, får man dricka pints och fira födelsedagar enligt löpande band-principen!

Om man väntar på något gott så är ju det bara jättehärligt. Eller hur?

No comments: