Saturday, February 18, 2006

Angry Dogs

Fredag afton - tant stannar hemma och lagar lasagne och spelar TP. Dålig förlorare spelar mot två barnrumpor i 25-årsåldern och blir både sur och förvånad över att förlora. Sport ni minns med Bengt Bedrup - jag tar gärna en fråga om Frank Lampard. Nehej, det blev cricket. Bajsbrun kulturfråga - det är väl Shakespeare, Keates eller kanske Jung, Freud, varför inte Monet eller Manet, vad är skillnaden. Ingen aning, aldrig hört talas om, vad betyder det, håll käften, nästa fråga. Rosa på bal - men vad fan, jag KAN inga jävla regisörrer, är det der Spielberg, Tarantino eller Hitchcock, jag tar hellre en musikfråga, gärna Pet Shop Boys-relaterad, 80-talsmusik är jag också vass på. Vad heter USAs största sjö. Det måste vara Michigan eller Superior - den sistnämnda låter ju störst, därför ska jag vara smart och säga Michigan, haha där tänkte jag till. Nehej nä, fel så klart. Godafton. Varför får dom andra så lätta frågor. Flour i tandkrämen, det vet väl alla. Geiger-Muller-mätaren, klart som korvspad Herr Geiger var tysk. Nu fyller jag tårtan med ostbitar, men hinner inte in i mitten innan Olle tar 4 av 6 på den lätta gula varianten och jag står som förlorare och surkart. Trist att tro att man är smartare än man är.

Nu ska jag gå på fest, det är jag iallafall duktig på.

2 comments:

Lisa said...

jag tror det är viktigare att vara duktig på att gå på fest än att vara duktig på tp.

J said...

Det har jag överst på min cv - Kastrullprinsessa. Är det därför jag inte får något jobb?? Trodde det var viktigaste.