Sunday, March 10, 2013

Passa på att white-trasha

Igår var jag på Lidl. Har inte varit där sedan öppningsdagen då de bjöd på korv. Jag tror jag var gravid då, so you do the maths.

Vilken deprimerande plats! Denna östtyska lågpriskedja med skitiga golv, torftig armatur, pallpresenterade varor med obskyra märken och allsköns e-nummer. Billigt? Delvis, men mest skumt. De har för fan inte ens en normal godishylla! Bara tyska karameller och sockriga pastiller och tillsatsdignande marshmallows-fluff-historietter. Tillåt mig snobba mig och småspy.

Men det är bäst att passa på att frottera sig i white trash land när medelklassbrassen är out of town. Om inte annat för att det är intressant i observeringssyfte.

Idag tänkte jag dra på mig en innebandybyxa och dra till Jysk, Rusta, ÖB. Fast så är det den här jävla snöstormen som våldför sig på mig och mitt allmänna välbefinnande. Kanske måste jag stanna inne och sura istället. Das ist sehr schlecht, bajskorv.

No comments: