Thursday, March 07, 2013

Nyinflyttad

Åh, jag hinner inte med. Livscykeln bara trampar iväg med mig. Jag har 20 lådor och lika många IKEA-kassar vars innehåll jag inte vet vart jag ska göra av. Behöver jag verkligen det här, är en fråga jag ställer mig varje dag. Något plagg jag inte använt sedan 1900-frösihjäl. En kartong full med hygienartiklar trots att jag redan fyllt mitt badrumsskåp med sådant som jag faktiskt emellanåt använder.  Persedlar och leksaker till en bäbis jag inte längre har.

Saker som jag tycker är jävligt gött:

Två badrum! Man kan kissa i kors. Duscha i grupp. Ha ett eget badrumsskåp. Kräver dock att man har två av allt man tidigare delat systerligt/broderligt. Två tvålar, två tvättkorgar, två deodoranter! Det var på tiden, det där med deodoranten, kan du tycka, men så älskar jag min man att jag använder hans deodorant.

Att hyra! Häromkvällen ringde de två östgötar på min dörr - de skulle byta duschhanarna. Det var dags. Det kostade gratis. Så förmånligt, jag hade inte tänkt tanken själv, än mindre velat pröjsa för något dylikt som den som köpt sin bostad hade tvingats göra om han tyckte hanen var gulnad eller vattenslösande, som min tydligen var.

En fet förrådslokal i anslutning till bostaden! Här har jag ystat in julgranar, flyttlådor, strandstolar - sånt som jag inte är så sugen på att se varje dag i min bostad. Puts väck ajöss, ses när det blir säsong.

Walk-in-closet! Som en koja är den! Här finns plats till alla mina 90-talskläder!

Trädgård utan gräsmatta! Ser du mig köra gräsklippare över en ullig grönmatta, gör du det? Det kan jag aldrig se, blotta tanken gör mig trött. Så jag är erbarmerligt nöjd med min stenbeläggda uteteerrass där jag ska sitta och ljuga när den där våren vi alla talar om äntligen kommer.

Eget rum till alla mina snygga barn! Visserligen är den lillas fortfarande omöblerat och hon sover uppe hos mig, men principen. Principen! Snart ska  här inredas och fixas, snart har Litensson sitt eget krypin. Snart är det väl ett tonårsrum och jag en tvättäkta tant, men skit i det nu. En dag i taget!

Att bo vid hästhagen, men ändå nära faciliteter, och 5 minuter till jobbet! På morgonen när vi kommer ut, då är det världens idyll, när tuppen ropar kukelikuk. Älskar't.

3 comments:

Anna said...

Förråd och klädkammare är the shit. Min klädkammare är min bästa vän. Man skulle lätt kunna sova därinne om det behövdes.

Ulla said...

Ja, i kojan!

Mawia said...

Men gud vad innerligt sugen jag blev pa ett tantbesok nu!