Tuesday, February 23, 2010

Let Me Google That For You

Om någon frågar, vad som helst om vad som helst skickar man en dylik länk: http://www.lmgtfy.com/?q=ullaguran och säger låt mig googla det åt dig, lite lagom stöddigt. Google har ju som vi vet korrekta svar på allt, så varför fråga någon annan.

Man kan också skoja till det och skapa en shady url, alltså en ny address till sin hemsida Den här tex skulle man ju väldigt gärna sätta på sin cv utan att skämmas ett uns: http://5z8.info/whitepower_v6b7p_killallimmigrants
Ja, det är min! Fin va.

Om man skriver in första bokstaven i hela alfabetet i Google.se kan man få reda på vad folk söker på mest. Det gjorde jag när jag hade en stund över, och kom fram till följande hotlist:

1. Aftonbladet 2.Arbetsförmedlingen 3.Adlibris
1. Blocket 2. Bilddagboken 3.Biltema

1.Clas Ohlson 2.CDon 3. CSN

1. DN 2.Dessie 3.Deamon Tools

1.Eniro 2.Elgiganten 3.Expressen

1.Facebook 2.Försäkringskassan 3.Forex

1.Google Translate 2.Gina tricot 3.Gmail

1.Hitta 2.Hotmail 3.Hemnet

1.Ikea 2.IMDB 3.Intersport

1.Jysk 2.Johan Falk 3.Jesper.nu

1.Kissie 2.Kanal 5 3.Katrin Zytomierskas blogg

1.Lexin 2.Länsförsäkringar 3.Lindex

1.Msn 2.Mediamarkt 3.Mekonomen

1.Nordea 2.Netonnet 3.Nickelodeon

1.Onoff 2.Ordbok 3.Open Office

1.Pirate Bay 2.Price Runner 3.Prisjakt

1. QX 2. Quicktime 3.Queen

1.Recept.nu 2.Ryanair 3.Rusta

1.Spotify 2.Swedbank 3.Svt

1.Translate 2.TV4 3.Tradera

1.Utorrent 2.Ullared 3.Undertexter

1.Voddler 2.Västtrafik 3.Vlc

1.Wikipedia 2.Winrar 3.Webhallen

1.Xbox 360 2.XL Bygg 3.Xbmc

1.Youtube 2.Yahoo 3.Yr.no

1.Zara 2.Zoovillage 3.Zombieland

1.Åhlens 2.Åre 3.Ångest

1.Älvsbyhus 2.Älvsjömässan 3.Ägglossning

1.Översättning 2.ÖB 3.Östgötatrafiken


Alltså ingen porr, ingen politik, som man skulle kunna tro, eftersom ju Politik är att knulla som Carl Lidbom skrev iallafall om man får tro Lorry-gänget, utan i princip bara landets populäraste varumärken. Vad Ulla red på vet jag dock ej, kanske på Guran in i dimman, det kan vara så. Annars gillar jag Åhlens Åre Ångest, det är Sverige det. VÄDER är konstigt nog inte topp tre. Kan det vara att vi pratar om det så mycket ändå att vi snackat oss trötta på temat innan vi når sökmotorn?

Sedan att folk söker så mycket på Kissie/Dessie känns jävligt billigt. Vad är det för en jävla pajas, kan jag helt frankt undra. Och så googlar jag och får svaret: ett riktigt ärke-cp. Synnerligen fascinerande. Katrin Zytomierska är däremot en värdig bloggare. Inte så bra som jag så klart, men iallafall topp tre, som Stene sa.

Det har även slunkit en ett gäng gubbar och grejer som jag inte känner till. Älvsjömässan - vad är det (www.lmgtfy.com), vem fan är Jesper.nu och vad är Yr.no (www.lmgtfy.com ånyo), men det beror säkert bara på att jag är en gammal människa som inte hänger med i svängarna, eller hur.

No comments: