Tuesday, April 25, 2006

Dead Woman Walking

Jag gjorde ett s.k. livstest på Expressen som skulle ge mig en indikation på hur länge jag kommer att leva. Trodde jag.

Resultat
Du bör omedelbart förändra ditt liv.Risken är uppenbar att du riskerar att dra på dig sjukdomar som i förlängningen förkortar ditt liv.

Bara det. Inga tips och tricks för att komma ur det dåliga levernet, inga indikationer på vad det är jag gör fel. Bara helt hotfullt berätta för mig att nu har jag minsann satt min sista potatis, måttet är rågat och likkistan står på glänt. Fullständigt ovetenskapligt och prov på riktigt dålig journalistik.

Dessutom vill jag ta tillfället i akt att racka ner på journalisten i frågas taffliga tautologi- risken är uppenbar att du riskerar – fan vilken pinsam ogenomtänkt formulering.

Dra åt helvete, jag har inte gjort nåt!

No comments: