Tuesday, May 07, 2013

Sova hela natten, utan AW

Eftersom det förmodligen bara är min mamma kvar som läser bloggfan, vill jag nu berätta för henne att denna lilla docka, dryga två bast, för första gången inatt sovit hela natten själv i sin säng på eget våningsplan, UTAN att ropa mamma!

Det var alltså en utvilad kärring (nåja) som stapplade ner för trappan kl 05:48 i morse och mötte den avbildade synen. Snyggt!

Nu vet jag att det finns folk, helt i enlighet med den gamla östgötska principen att det finns folk till allt, iallafall på familjeliv.se, som anser att bäbisar måste sova i egen binge och eget rum från fem månaders ålder minst för att det ska bli självständiga individer av dem. Dessa vill jag fråga om de inte fått majs idag, alternativt ryta till; Tyst lantis, du tröttar mig - för så har min far lärt mig att avfärda idioter.


3 comments:

Anonymous said...

Fast jag läser hela tiden...Kan liksom inte låta bli..östgöst eller...

Ulla said...

Mor som gudmor...eller?

Mawia said...

men gud, jag laser med, men ar det isabella??? Har hon fatt lika blonda lockar som Lovisa? Nu tycker jag ni har varit giriga med blonda lockiga barn, ska ni ha tva sa sjukt sota va.