Wednesday, May 15, 2013

Den sämsta men roligaste konserten ever!

Jag hade väl aldrig kommit på tanken att betala för att se ett gäng gamla greker i kjolar, eller Darin för den delen - men fy vad kul det var med Eurovision-genrep på Malmö Arena. De 120 spänn jag pröjsade unnade jag oavkortat Norges magnifika bidrag. Det är faniminbrasa den bästa låten jag hört på hela 2013 (nåja).

Det bästa var för övrigt inte de sina hemländer representerande artisterna, utan själva upplevelsen att vara del i något så stort. Närheten - jag kunde fan skönja Azerbajdzjanens kroppsbehåring, lukta på Petra Medes puder, höra (skön)sången utanför mikrofonen. Kamerarobotarna som svävade över mitt huvud, vindfläkten när en Ungersk dansare svepte förbi, scenarbetarnas frenetiska sopande mellan akterna. Proffsigheten. Planeringen in i minsta detalj, jag såg den.

Och dessutom såg jag Margaret Berger, Norges fantastiska kvinna, på Emporias shopping mall bara en timme innan föreställningen, det var kanske ändå coolast av allt, iallafall topp tre.



3 comments:

Anonymous said...

Sprang på flera känningar på arenan men missade dig; den snyggaste!!

Anonymous said...

Gömde kram, Anna FS

Anonymous said...

Scandinavian Dance Academy - Elevshow 2013 http://sda08se.blogspot.se/