Sunday, January 31, 2010

Sådan bäbis, sådan mormor (snygga)


Vi har en hel frys och ett helt kylskåp från golv till tak att fylla. Så mycket kallrum har jag aldrig haft förut. I England får man ju som alla vet antingen dela med sepen som Elise West och Stripp-Louise, eller nöja sig med frysfack. Nu jävlar är det andra bullar och min långfrys snart full med dylika.

Dom som hade lägenheten innan oss, alltså ett korpulent par mellan Oktober-08 tills i förrgår, dom måste fan ha bott på kontoret eller bara käkat chipspåsar/takeaway. För alla vitvaror och maskiner ser helt nya och oanvända ut. Kolla inne i ugnen till exempel så fattar du. Eller så var dom bara jävligt duktiga på att städa.

Skiter väl jag i, snyggt var det iallafall, och snyggt vet vi ju alla att det blir förbannat mycket roligare om det är.

Imorgon flyttar vi in på riktigt. Det tar cirka 6 månader att skaffa sig en ordentlig bostad i Lund, bara så du vet. Innan dess behöver man barnhärtiga föräldrar och vänner, och det har jag haft turen att ha. Man kan ibland luras att tro att Sverige är lätt, smidigt och snällt. Men så är det alls icke. Det är tungt, hårt och ovälkomnande. Bara så du vet.

Nu äntligen har tants alla hästar kommit in i stallet, nu äntligen är alla skruvar åtskruvade.

1 comment:

Nina said...

Tungt, hårt och ovälkomnande...jag kunde inte hålla med mer! Men nu löser det sig sa han som sket i Valhallabadet! Jag får flytta in nästa Söndag, då ska jag också på IKEA! Vad blev det för fåtölj?