Friday, January 01, 2010

Diet from hell

Hälla grus och dynga i sin o´boy, ingen het idé. Men det är alltså vad Naturdiet försökt efterskapa när de utvecklade sitt chokladsmakande dietpulver. Visst, det går ner om man blundar hårt och tänker på något annat. Päronvarianten var riktigt mumsig, om man gillar syntetpäronsmak, och det kan jag skriva under på att jag gör.

Att mixa chokladvarianten med hälften kaffe var dock årets hittills sämsta grepp. Jag höll fan på att spy. Dyngsmaken blev extra framträdande, spyan formligen låg på tungan och pockade. Jag blundade hårt och tänkte på El Maco/spag boll/lakritspuck och gott&blandat, allt jag håller kärt, men det gick bara inte. Sturskt svalde jag ner svinsoppan med en äcklad grimas och tänkte på hur stor del i mitt liv mat har.

Och på allt gott jag ska äta sedan för att fira att jag är så smal och snygg.