Friday, May 04, 2007

Parolles - det är magi, det är magnetiskt

Mitt första Londonhem - 26 Parolles Road N19 3RD. Ett legendariskt hus.

Det har resulterat i två Parolles-bäbisar. (Def. Parolles-bäbis: två personer som bott på Parolles Road får avkomma).

Det har givit oss vackra och livslånga vänskaper (Rebblo, Sara Snygg, Lisa-Bajsa, Annie-dockan, Lill-Fred, Stor-Fred, Eirik, Richard, Stene, Martin Snygg och Peeeeeetra - vi bodde alla här under samma tak).

Här bodde även några av mänsklighetens mest skrattretande personligheter:

CP-Costas. Den galne greken som hittar på tokroliga anekdoter. Allt uppdiktat. Allt totally crazy.

Stripp-Louise. Allt för pengar, ge mig slanten så visar jag allt. Vad tyckte du om fittan då? Har hon lyckats hitta en rik man ännu?

Snake-Maria. Håller världsrekordet i Snake. "En kompis till mig har fest" bla bla. Hon hade väl inga kompisar?

Vårt-Markus. Varför klippte han inte bara av den där jävla vårtan han hade mitt på näsan? Ingen vill väl bli ihågkommen bara av den anledningen att man har en vårta.

äckel-Sara. Tjocke-miau med blonda rastaflätor. Snarkofag. Hade ett jävligt trist posse som bestod av ett gäng knarkkåta svenska fulbrudar med namn som Tilde och Grå-Sara.

Norrmännen. Mannen i paret som gick in på Rebblos rum mitt i natten med naket underliv (det kallas visst Kalle Anka-style), ballen dallrande, T-shirten fladdrande, blicken dimmig. Det skrattar vi åt än idag.

Charlotte Lang. Vår cp-skadade landlord. Noll koll.

Igår somnade jag på nattbussen och vaknade utanför Archway Kebab. Minnena väcktes till liv. Parolles-gänget-01. Det var vi det.

Taxin hem kostade 12 skojare.

1 comment:

Anonymous said...

Hej Ulla... oj vilka goa skratt det blev till gamla skojare från Parolles... Du är rolig!

Kramar från Peeeetra