Friday, August 25, 2006

Slip of a finger?

Jag har gått med i en klubb för hårda grabbar. För 32 pundare (detta var jag INTE medveten om när jag på fyllan bräkte ur mig att jag minsann skulle vara med) fick man vara med och leka i Fantasy Football-gänget Marquis Road Championship under hela Premier League-säsongen. Gott mos, tänkte jag och Maria och begav oss till farbror Mike i Archway för auktion. För 100 miljoner riksdaler kunde man nu bygga sig ett lag. Tack och bock, jag tar Joe Cole och Ljungberg. Hittills alla rätt, tjejer kan, girl power, vi är inte dumma bara för att skulten är blond, och allt det där. Två svenska låglandskossor vs åtta alkoholiserade Camdengubbar runt 40. Det blir skoj va.

Tills min absoluta idioti avslöjades igår afton. Sealed bids, en funktion där man i hemlighet får lägga bud på spelare man vill ha i sitt lag. Men tant läste inte regelboken ordentligt. Nejdå. Konstigt att man måste satsa minst 25 miljoner när man bara har 40 till sitt förfogande, tyckte jag. Vad fan, jag kör så att det dångar om det, kastar in 30 skojare på Man Citys nye stjärnmålvakt Isaksson och lutar mig nöjt tillbaka.

Så reder Maria ut begreppen: Men lilla tant, minimumbudet var 0.25 mille. Dina 40 miljoner ska räcka hela säsongen. Eeeeeeeh. Ojdå. I tron att jag hade en outtömlig Roman Abramovich-penningpung hade jag satsat 75% av min årsinkomst på en såtte. Jag målade upp värsta glåporden i forumet, fullständig lynchning av idiot-bruden som inte fattar fotboll. Kan hon ens offside-regeln? Har hon verkligen alla hästarna i stallet? Det är nog ett par som har sluppit ut iallafall. Hjälp mig, boten Anna, kan du stoppa detta? Kan du redigera min cp-skada? Jag vill gärna slippa ta livet av mig, jag är inte redo för det ännu.

Men! När jag loggar in i forumet idag har det förts en livlig debatt om alla transfers som ägt rum. Och alla farbröderna är rörande överens om att lilla tant måste ha halkat med fingret på tangentbordet. Självklart menade hon 3 millar utan nollan därefter. Hon var väl full igen, och fyllan straffar man inte med att sno pengar ur den dummes kassa, det räcker så bra med sågverk och trumslagare i huvudet, cementblandare i magen. Kära Chairman Paul, med gudalik allsmakt att pilla med siffrorna, förstår ju att flickan inte menade något med nollan efter trean, hon hade bara varit lite slirig i fingret. Genom ett trollslag får jag så 27 miljoner skojiga pund i refund.

Räddad av gonggongen, jag ska aldrig avslöja att jag satsade allt på ett kort i ren och pur cp-skadad stiltje i hjärnkontoret.

2 comments:

Anonymous said...

hahaha jag grater an nar jag tanker pa detta fantastiska! Men hade inte sasongen blivit sa mycket mer intressant om man pusslat med 10 mille?

Anonymous said...

hi hi, tant slant med sin slant, va hon full nu igen! Vi vet sanningen - tillfalligt CP-skada! men vi haller kaften!