Thursday, August 17, 2006

Porrfilms-Mats

“Masse Brun tittar på porrfilm!” skriker killarna ur tuffa gänget högt i klassrummet, inför klasskamrater och klassföreståndare, och varje gång blir Mats illröd i ansiktet och fnittrar töntigt utan att säga ifrån. Jag tippar att de fjortisar som faktiskt regelbundet tittade på porrfilm och eventuellt ackompanjerade detta med runka bullen-leken, var de “tuffa”, Micke, Ian, Kalle, fräckast i stan, varav en fick anorexia, en blev tjackhora, en hamnade på kåken för misshandel i vuxnare ålder - grattis – och en gång fick supertönten Mats vara med. Fnissa om slätrakade fittan, kåta analen, bröstknull med haksprut (BKHS) – lär dig medan du är ung och grön så vet du hur du ska bete dig när du blir av med tröga oskulden med valfri full brudjävel när du blir stor. Så funkar det – bilar, flygplan, sex och samlevnad. Men visst – det är Masse Brun som kollar på porrfilm, ingen annan, oj vad snuskig han är, det tycker alla. Om jag hade makten att dela ut spöstraff så här i efterhand hade det gått till den fega kraken till klassföreståndaren som inte sa ifrån, som fnissade hon med och inte vågade sätta upp sig mot pöbeln, som bara stod där som ett jävla mähä. Eller till mig själv som självklart också fnittrade tillsammans med min absolut nördigaste bästis genom tiderna, K Blom. Mest var man bara jävligt nöjd över att inte vara den som blev utsatt för glåporden, att det var någon annan, att man kom undan. Men värst ändå är läraren - hon var fan vuxen, borde veta bättre och saknade allt vett och allt kurage. Jävla ynkrygg.

Hade jag haft mer tålamod hade jag nog blivit en jävligt bra lärare.

No comments: