Tuesday, August 08, 2006

Kära Chloe, kom tillbaks när du blivit torr bakom örat.

Stackars idiotiska människa. Igår kom det in en gråmus med CV till dinern när jag satt och dinerade. Aldrig någonsin i mannaminne har jag sett en sämre CV. Om någon tokstolle skulle få den sjuka iden att vilja anställa bruden efter att hon lämnat in denna meritförteckning, äter jag upp min hatt med ketchup och senap.

Här har jag och den gode Gareth markerat hennes felsteg och grodor. Roligast är ändå att hon arbetade som "technition" och att en av hennes arbetsuppgifter var "answering phones typing". Det var ju en hejdundrans talang att kunna skriva på tangentbordet medan hon svarade i telefon, bar hon månne headset? Och att hon strukit över sitt gamla telefonnummer och skrivit det nya bredvid med ful handstil – hur kul är inte det?

Words rättstavningprogram hade kunnat hjälpa henne, men det har hon uppenbarligen inte använt. Interpunktions- slarv- och stavfel hägrar fritt. Flickan får gå på Soc i all oändlighet.

Hilarious! Eller tragiskt? Tragikomiskt.

2 comments:

Anonymous said...

Vilken stolle!!!

deltidsharmonisk said...

Hon kanske inte vill ha jobb.