Tuesday, January 03, 2006

Still 29

Sista dagen i ungdomsträsket innan jag imorgon officiellt blir tant. Jag vet, det är bara en siffra, men den betyder ju så sjukt mycket. Den innebär dekadens och förfall, tant istället för tjej, rynkor och risighet, trötthet och begynnande flint eller cancer, seriös snarare än lattjolek, förtvinande äggstockor som borde vilja mata ut bäbisar. Allt blir tråkigt – måste sluta supa så förskräckligt, lägga cigarillen på hatthyllan. No more minneslucka, cp-fylla, sena Mixer-nätter mitt i veckan. Hej på dig matlagning, motion och myskväll i TV-soffan.

Jag gör ett sista avsteg från principen att det är patetiskt med 30+-tanter som blir askalas. På Lördag smäller vi klackarna i taket, öppnar lattjolajbanslådan på vid gavel, svänger de lurviga på DJ Brummas heta diskoteksgolv.

Tack till alla som vill komma, det värmer gott i ett gammalt tant-hjärta.

4 comments:

Lisa said...

ulla min ulla. jag lovar dig att det inte känns någon skillnad alls mellan att vara 29 och 30. it's all in your mind, du vet.

Ulla said...

nä jag vet, men det är läskigt iallafall.

deltidsharmonisk said...

Jag blir gubbe om femton dagar men intalar mig att jag redan fyllt år. Det är lättare så.

J said...

Grattis idag tanten!! snart ses vi! kramkram från Tjockholmen