Friday, January 20, 2006

Jobba är tråkigt, drömma går ju

Om jag fick bestämma alldeles själv, om jag var killen med himmelska makter, då skulle jag trixa ihop ett transportmedel av typen Bobos flaxkikare och medelst denna skulle jag sväva bort över staden och landa mjukt i giraffens hage, under ena armen spelar min gula mjukisradio sköna bitar från rockstationen, i andra nypan har jag Estrellas Dill & Gräslök. Så sätter jag på pappa Guds solmaskin och svarta glasögon, kanske har med mig en trevlig bok, mumsar chirre, lapar solsken, myser med gurorna, kunde eventuellt ta en liten ritt. Och sedan släpper jag ut dem från den patetiska lilla inhägnanden och vi rider ut i Regents Park, jag och min giraff. Kanske kan jag hänga mjukisradion på ett av hornen om jag når upp. Ptrooo!!!

No comments: