Thursday, September 13, 2012

Ryktet om min graviditet är betydligt överdrivet

Det går rykten om mig på arbetsplatsen. Så intressant är jag tydligen. Så TJOCK är jag.

För ryktesspridningen gäller att jag skulle ha en kanylballejävel i ugnshelvetet. Jag har hört det från två källor nu. En tog mig avsides och liksom viskfrågade: "are you expecting?". Den andre konfronterade jag och han erkände utan omsvep att man inom gruppen spekulerade om tidpunkten för min väntade nedkomst.

Det stämmer då rakt inte, detta elakartade rykte; om det är något jag eventuellt vill göra med min livmoder, så är det isåfall att ta bort den, ska jag be att få tala om. Inga fler ungar kommer att passera den tappen, om jag får säga mitt.

Men detta föranleder så klart att jag tänker att antingen a. Har jag för tajta kläder, b. Är jag för tjock eller c.En kombination av a och b.

Jag lutar mot c.

Det är dock svårt för mig, i egenskap av att vara drabbad av omvänd anorexia, dvs jag ser en relativt smal snygg i en spegelbild som i verkligheten visar en mullig tant, att se mig själv för den tjockis jag uppenbarligen är.

Men det betyder väl att jag får ta mig samman och idka skärpning. Bylsigare kläder, mer LCHF, någon form av motion.

Fy fan, vad nesligt.

8 comments:

Maja said...

kan du mejla mig när du ser detta? Vi har ett erbjudande gällande din blogg.
mysklader[at]hotmail.com

Anonymous said...

Många rykten har florerat om olika personer på jobbet men det här var det roligaste hittills! Stor kram till världens snyggaste Ulla!!! //Anna Furan

Ulla said...

Myskläder,är det att rekommendera för oss tjockisar? Får man komma till kontoret i velourmysdräkt?

Ulla said...

Det kanske är läge att passa på om man ändå ska bli uppsagd, resonerar kanske många?

Jag är iaf inte sugen alls, oavsett.

Tack för de värmande orden om min snygghet, du är också snygg!

Anonymous said...

Behöver inte ha med mullighet att göra. Det kan vara någon som bedömt det vara rimligt att en snygging blir uppknockad då och då.

Svenny said...

En gang gravidmage, alltid gravidmage verkar det som har borta. Men man ska visst ge det tiiiiid, och inte ata kakor...

Ulla said...

Ah du tänker så, om man bäddar får man ligga. Men alla ligg blir väl inte barn? Då skulle jag haft många, höhö.

Ulla said...

Ja Svenny, så är det nog, den står alltid ut som en liten boll den där buken, den jäveln, förutom när jag går på strikt lchf-diet, men vem orkar med sånt när kakor är så gott?