Sunday, November 08, 2009

Nyinflyttad

Första natten i nya lyan gick väl sådär kan man säga.

Jag tog mig vatten över huvudet när jag tyckte att Lovi kunde gå och lägga sig klockan 10 när hon vällingsomnade. Ner i bingen for hon, varpå vi stora lekte vidare ett antal timmar. Vid halv två-draget tyckte jag det var dags att kasta in handduken och gjorde mig redo för bädden.

Det var i den vevan Lovi tyckte det var dags att vakna. Det kan ha varit för att golvet här knarrar så förskräckligt när man går på det. Vad vet jag. Men vaken blev hon iallafall och oj vad kul vi hade till cirka halv fem när vi äntligen fick sova.

Jag vet inte vad folk som har barn som inte sover hela natten menar. Är det just det där att barnet vaknar och är skitpiggt och vill lattja, ja då är det ju besvärligt. Men om det bara vaknar till och vill dricka pattmjölk eller välling, sedan sover det igen, då är det väl ingen match. Så gör dock inte mitt barn. Hon vill leka. Heja, heja, heja! Och studsa upp och ner i sängen. Och sparkas i de storas ansikten.

Imorgon ska vi till tannaprägan klockan 9.10, i ottans timme. Nästa dag börjar jag mitt nya jobb. Jag förutspår att jag inte kommer att få mitt sömnbehov tillgodosett, men hoppas att jag kan vara duktig och hålla god min ändå.

Heja, heja, heja!

No comments: