Monday, November 09, 2009

Last day of freedom innan jag går i pension

Nej du, nu har jag nog allt nerverna utanpå skjortan ändå.

Imorgon börjar min nya karriär. Och jag kanske är ringrostig i kontorslandskapet, har ju inte varit yrkesverksam på ett helt år. Och aldrig i Sverige, om man inte räknar bajsjobben på McD, vårdhemmen och GfK och det gör man ju inte. Jag är grön. Eller kanske jag är utvilad, sugen och redo. Det kan vara så.

Jag hoppas så att dom är snälla mot mig, och att jag kan visa mig från min duktiga sida. Och min roliga, fast helst inte min sarkastiska eller cyniska till att börja med. Det får dom ta lite pö om pö. Det går ju knappast att dölja i längden att man är en skojare av rang.

Just nu har jag en liten olustig bild av mig själv ätandes två bananer till lunch, på toaletten.

Bara för att ingen ville luncha med mig, för att alla hade sina lådor eller för att dom helt enkelt glömde bort mig.

Hoppas det inte blir så. Men för säkerhets skull ska jag ta med mig ett par bananer.

Håll nu din tumme!

1 comment:

Unknown said...

Hejsan! Hoppas att första dagen på nya jobbet gick bra!

Kramar