Sunday, November 08, 2009

Årets svar på Laura White

Om Lucie åker ut ska jag sluta titta.

Sa min man, klart uppbragd.

Ja, jag med.

Sa jag, i förvissningen att så blir det naturligtvis inte.

Men sedan fick jag surt bita i äppelskrutten när jag insåg att:

a. den brittiska publiken är pundare som röstar med röven

b. det är en tävling där man som mentor naturligtvis strategiskt skickar hem de mest talangfulla för att rädda sin egen röv

Trist resultat. Och löjligt att Lloyd är kvar bara för att han är gullig. Ännu löjligare att tvillingarna är kvar bara för att de kan skutta på scen. Herregud, en kanin kan skutta.

Vem ska vinna nu då? Förmodligen Olly, vars kuk verkat växa flera meter de senaste veckorna (han har blivit stöddig). Eller kanske Stacey (men isåfall bara för att folk gillar det faktum att hon verkar pantad). Själv tycker jag Jamie, men han åker nog nästa vecka, allt enligt principen om att Brittland röstar som från cp-rullstolar.

Ja, jag säger då det. Men sluta titta, det ska jag då rakt inte. Jag höll ljugekors. Det var väl lustigt.

1 comment:

Nina said...

Vart kollar du? Jag ska inte kolla pa just det programmet men annat vill jag ju se...