Wednesday, December 24, 2008

Mums God Jul

Jag ska tillbringa min jul utomlands för första gången i mitt liv. Utan mamma. Det är ju jag som är mamman nu. Jag ha rullat köttbullar och svängt ihop en Jansson. Laddat med lax, skinka och Frankfurters (i brist på Prinskorvar). Sillen skiter jag i. Jag har fyllt bordet med choklad, nötter och klementiner. Jag har sparat en flaska julmust inhandlad på Ikea för ca 2 månader sedan för detta speciella tillfälle. Äntligen fick jag köpa mig en 1kgs burk Quality Street-choklad.  Jag har köpt Kalle Anka och hans vänner på DVD. Karl-Bertil har jag i bokform. Och nu får jag äntligen Ris a la Malta, det lagar aldrig mamma Hammarlund, för gröt är äckligt säger hon. Det är ingen gröt säger jag, det är mums och massa grädde. Jag har köpt två julklappar, en till Lilla och en till Stora. Det räcker så. 

Jag handlade upp mina 50 julklappspund på Marks and Spencer med råge. Brassade på med ingredienser till en engelsk christmas dinner också. Turkey, stuffing, potatis, brysselkåt, parsnips, cranberry sauce, gravy och yorkshire puddings - har jag glömt nåt?

Och jag har glögg att bli fryntlig med. Det blir mig en välsignad jul.

2 comments:

Svenny said...

Nej, du har nog med allt! Crackers!

God jul till dig och familjen. Love love love.

Anja said...

God jul hela lilla familjen! Hoppas att det blev en välsignad jul för er liksom för Karl-Bertil. Kramar!