Wednesday, December 10, 2008

För jag e en jättesöt uggla

Småbarnspappor och mammor va. Jag trodde det var sådana där råtöntar som var uppe i ottan varje morgon och bryggde stadig frukost, för visst är det ett bevis på töntighet att stiga upp arla när man inte måste? Tidigt i säng och upp med tuppen. Jaja, den dagen kanske kommer, liksom den dagen jag klipper mig i en kort praktisk frisyr, man ska aldrig säga aldrig. Den dagen, den sorgen.

Men i dagsläget är rutinen den att vi sitter uppe och ugglar om nätterna och den som vill mig något innan lunch kan glömma att få någon respons, för det är vanligtvis då man sover. Det är svårt att ens hinna lämna huset innan det blir mörkt, eftersom man sover så gott just under ljustimmarna. Det sägs att  rutiner är så viktigt, men vad är det som säger att man måsta anpassa sig efter Sven Svenssons rutiner, han som jobbar 8-5, för det gör ju inte vi i denna familjen? Nej trams, säger vi, vid midnatt börjar allt det roliga.

Sova kan vi göra sen. Eller när vi blir gamla och skrynkliga.

Jättesöt uggla

No comments: