Thursday, December 04, 2008

Hemma bäst - borta nej tack

Här sitter jag nu i min borg och lyssnar på lilla andetaget, tittar förundrat på de vackra små anletsdragen, pussar de mjuka kinderna och säger de ostigaste av saker som hon ändå inte begriper. Soffan fastklistrad i brumman, teven varm av daytime-television och annan dynga på kvällstid. Sova kan vi göra när vi blir gamla.

Ett fåtal gånger har jag lämnat min borg och mitt barn. Det har varit korta turer till Tesco och Sainsburys samt en resa med buss till Oxford Street och Primark, men det var alldeles för långt borta och pattarna längtade efter pumpen redan i kön till kassan. Sedan har vi varit på banken, hos doktorn och på ambassaden med dockan i BabyBjörn. Och en date mellan äkta makar på ett närliggande hak - en flaska bira och ett glas rödtjut, medan Mormor och Moster var hemma med lilla. Romantik är visst viktigt. Och öl byggde denna kropp.

Nu har jag ett litet barn i lejonkung-pyjamas i knät och världen utanför står stilla.

1 comment:

Anja said...

Ja så vackert min vän. Världen står stilla! Och vi är ostar allihopa, med det gör inget för vi gillar det. Kyss!