Thursday, April 10, 2008

Make Peace - Not War

Titta! Här ska jag bo med min snygga sambo om ca 2 veckor, fattar du hur snyggt det är???

Vi hade en annan lägenhet på lut, som visserligen hade en attraktiv takterrass, men den låg på fel sida suicide-bridge och hade heltäckningsmattor, om än någorlunda fräscha. Nu föll det sig så att de som skulle flytta ut bestämde sig för att fortsätta sitt förmodligen dödsdömda förhållanden och de bad därför landlorden att få stanna. Inga problem, sa kärringen, och förde därmed mig och min man åt sidan som ohyra. Initialt var man naturligtvis förargad och besviken. Vad är det för stil va? Men sedan när Makepeace Avenue dök upp på internätet i sin ståtliga prakt och jag var den första att ringa och anmäla min sugenhet, då var man jävligt nöjd att Sergio och hans brutta bestämt sig för att fortsätta knulla på fel sida bron.
Redan innan jag sett lyan hade jag tagit beslutet - honom ska vi ha! Och igår hostade jag upp 500 pundare i deposition bara sådär, och nu är den vår vackra lägenhet på 4e våningen utan hiss. Förmånligt, flinade Vargen.
Läs mer om bostadsområdet Holly Lodge (vi kan för enkelhetens skull kalla det Hollyoaks) här.

3 comments:

Anja said...

Oh, så flott!!! Ser ut som ett höghus i Tyrolen.

Lycka till med flytten! Ser fram emot att besöka den Hammarlundska boningen så småningom...

Anonymous said...

flott ska det va! ser grymt ut! (e det en gated community?)
kram Lovisa

Ulla said...

Gated Community ja, klart det är! Lås in dåren bara, hihi.